Kategoriler: Pottermore

Quidditch Oyunları Ekrana Nasıl Taşındı?

Tüm mesele hız tutkusu, ancak Muggle film yapımcılarının üstesinden gelebileceğinden daha fazla sihir gerektiren bir oyunu nasıl çekersin? Hadi gelin Quidditch oyununun ekrana nasıl yansıtıldığına hep beraber göz atalım!

Quidditch temelde bilgisayar ortamında yaratıldı. Tüm oyuncular, bir düzenek tarafından tutulan ve hareket ettirilen süpürgeleri üzerinde ayrı ayrı filme alındı. Mavi veya yeşil ekranın önünde rol yaparlarken veya tepki verirlerken hareket-kontrollü kamera performanslarını filme aldı. Bu renkli arka plan, oyuncular özel efekt birimi tarafından CGI (computer-generated imagery) ortamında birleştirildikten sonra ortadan kaldırıldı.

İlk iki Harry Potter filminin yönetmeni Chris Colombus konu hakkında şunları söylüyor.

 “Mavi ve yeşil ekranlarla olan ufak etkileşimler dışında Quidditch sahnelerini çekmek, oyuncular için en zorlu deneyimlerden biriydi. O süpürgeleri sürmek son derece zor bir şeydi ama hareket ve aciliyet hissiyle aynı zamanda orada gerçekten de sporcular bir oyun oynuyormuş hissini yaratmak en büyük meydan okumaydı.”

Her bir Quidditch sahnesinin net olduğundan ve tüm parçalar bir araya geldiğinde gerekli coşkunun sağlanacağından emin olmak için, film çekilmeden çok önce bir Quidditch maçındaki her hareket detaylı bir eskiz tahtası dizisinde dikkatli bir şekilde çalışıldı.

Bu anahtar sahneler arasındaki hareketler üzerine daha sonra bilgisayar ortamında basit bir animasyon tekniğiyle çalışıldı. Bu süreç film yapımcılarının final sahnesinde tamamlayıcı olarak kaç tane bileşen kullanmaları gerektiğini anlamalarını sağlamakla birlikte ayrı ayrı çekilen her bir oyuncunun hareketi için bir öncelikli çekim listesi yarattı.

Bu son derece vakit alan bir süreç. Örneğin, 10 oyuncuyu içeren bir çekim, daha özel efekt takımı bile çalışmaya başlamayı düşünmeden bir haftalık film çekimi gerektirebilirken ekrandaysa bu sadece iki dakikalık bir sahne olabilir.

Seriyi çekerken teknolojik gelişmeler Quidditch’in çekilmesini artan bir heyecanla mümkün kıldı. Özel efekt uzmanı Tim Burke şöye diyor.

“Bilgisayarın içinde herhangi bir şeyle ilgili herhangi bir şey yapabiliyoruz. Oyucuların pelerinleri uçuşacak ya da savrulacak şekilde ayarlanabilir ve bir oyuncunun gerçekleştirmesi imkansız olan bir hareketi o oyuncunun dijital anime versiyonuyla yapılabilir.”

Peki ya sizler ekrana yansıtılan Quidditch’ten memnun kalmış mıydınız? Fikirlerinizi bizlerle paylaşmayı unutmayın!

İrem Ercan

1996 İstanbul doğumluyum. Hacettepe Üniversitesi'nde kimya mühendisliği okumaya çalışıyorum. Kendimi bilime adayacağım gibi, o kısım azıcık muallak. 6 yaşımdan beri düzenli aralıklarla takıntılı şekilde Harry Potter okuyor ve izliyorum. Sihir Başlasın ve Harry Potter Cafe gibi mecralarda takıldım uzun bir süre, mini mini fanficler de yazdım. Ve elbette hala Hogwarts mektubumu bekliyorum.