Harry Potter ve Zümrüdüanka Yoldaşlığı Konseri
3. FİLME KALAN SÜRE

Black Ailesi’nin Hanesi Grimmauld Meydanı 12 Numara Sinemaya Nasıl Aktarıldı?

grimmauld-meydani-pottermore

Sirius Black’in çocukluğunun geçtiği ve Zümrüdüanka Yoldaşlığı’nın merkezi olan karanlık ve köhne Grimmauld Meydanı 12 Numara’nın sinemaya doğru doğru yansıtılması çok önemliydi. Gelin bu acayip hane sinemaya nasıl aktarılmış, Pottermore‘dan dinleyelim!

Harry Potter ve Zümrüdüanka Yoldaşlığı’nda, yoldaşlık üyeleri tarafından eşlik edilen Harry, Soylu Black Ailesi’nin Grimmauld Meydanı 12 numaradaki evine getirilmişti. Burada Voldemort’un ordusunu durdurmak için planlar yapan Weasleyler, Sirius Black ve diğerleri ile buluşmuştu. Büyülü bir şekilde, 12 Numara, sadece onun yerini bilenlere görünüyordu. “Bir oluğun arkasından beliriyordu,” diye açıklıyor yapım tasarımcısı Stuart Craig ve ekliyor:

“Önce tek boyutta beliriyor, iki boyut ile devam ediyor ve basamaklar dışarı doğru çıkıp pencere oluşurken üçüncü boyuta kavuşuyor.”

Craig’e göre, Grimmauld Meydanı’nın doğası gereği olması gereken yer, Londra’da Kral 4. George zamanında 19. Yüzyıl başlarında inşa edilen yapılardan birinde bulunmalı. Altı adet dış cephe stüdyoda inşa edilse bile, Grimmauld Meydanı 12 Numara’nın asıl beliriş anı için dijital yöntemlere başvurulmuş. Ardından akvaryumda oluşan sarsıntılar, perdelerin hareketleri ve çatıdan dökülen tozlar içinse özel efektler kullanılmış.

grimmauld-meydani-pottermore-2

“Dış cephe zamanına uygun olarak yapılmıştı,” diye tekrarlıyor ve devam ediyor:

“Garip olan şey ise, tabi ki, büyülü bir şekilde ortaya çıkış anıydı. İçerlerde bir yerde sıkışıp, daha sonra bir boşluk bulup ortaya çıkan bir şeymiş gibi yapmaya çalıştık. Örneğin, giriş kapısını açtığınız zaman son derece sıkıştırılmış bir antre karşılıyor sizi.”

Koridorların birçoğu ve mutfak öyle bir perspektifte yapıldı ki, sanki sonsuzluğa kadar uzanıyormuş hissi veriyor. Set Dekoratörü Stephenie McMillan sözlerine şöyle başlıyor: “Sirius Black, Azkaban’dan kaçışının ardından saklanıyordu,” ve devam ediyor, “Mekanda bir etrafı kuşatılmışlık duygusu da bulunmalıydı. Stuart burayı yüksek ve dar hücreler halinde tasarladı. Ayrıca kimsenin dışarıdan görülemeyeceği çok uzun ve ince pencereler ile bu duyguyu daha çok vurguluyordu.” McMillan sıkıştırılmış gibi görünen dolaplardan, yataklardan ve diğer şeylerden övgü ile bahsediyor.

GÖZ ATIN  Karanlık Prens - İçimdeki Karanlık #21: Aile Meselesi

black-ailesi-soyagaci

Craig’in, Grimmauld Meydanı 12 Numara için seçtiği renk tonları ise koyu maviydi. Stephenie McMillan’in evi döşemek için aldığı birçok mobilya koyu siyaha boyandı, böylelikle merdivenler ve taban döşemeleri ile bir uyum sağlandı. Çoğunlukla kullanılan diğer bir renk ise griydi. Kadife perdeler ve çürümeye başlayan duvarlar, ipeksi bir koyu griye boyandı ve böylece esrarengiz parıltılar oluşturuldu. McMillan’a göre, üst katta merdivenlerin hemen başlangıcında Ron’un kaldığı misafir odası Bayan Black tarafından dekore edilmişti. Çizgili gri ipek perdelerin olduğu, nadir kullanılan duvar kağıtlarında antik dikey çizgiler de vardı. McMillan odayı siyah konsollar ile dekore etti ve artık klişeleşmiş terzi mankenlerinden yerleştirdi. “İçinde ölü güveler olan eski kalıplarının içine yerleştirmek için kullanılmış pervaneleri toplamaya başladım,” diyor McMillan.

McMillan’dan dinlemeye devam ediyoruz:

“David Yates mutfak masasının orjinalinden daha uzun olmasını istedi.  Tahminimce, Harry ve Sirius’un aileden ne kadar uzak kaldığını vurgulamak istiyordu.”

McMillan, yaklaşık 6 metre boyunda ve Black evinin mutfağı boyunca uzanan bir masa bulamadı ve masa stüdyoda yapıldı. Mutfak duvarları çekimi mümkün kılmak için yaklaşık 4 metrelik panellerden yapılmıştı.

“Kreacher eve göz kulak oluyordu ve tüm mutfakta gümüş ve pirinç sofra takımları vardı. Ayrıca koyu mavi tonlarında altın işlemeli ve üzerinde aile arması bulunan çini koleksiyonu bulunuyordu. Asılı duran kazanlar ve büyük demlikler gerçek bir ev hissi yaratmak için mutfağa eklenmişti” diyor McMillan.

grimmauld-meydani-pottermore-3

Ölüm Yadigarları – 1. Bölüm’de, Ron, Hermonie ve Harry, Ölüm Yiyenler tarafından takip edilirken, Harry Grimmauld Meydanı 12 Numara’ya sığınmıştı. Böylece Stepheni McMillan’ın zor bir yeni görevi vardı. “Tasarlamamız gereken büyük bir oda, daha önce elimizde olmayan iki yatak, ayrıca yeni yapılması gereken Sirius ve Regulus Black’in yatak odaları için çalışmalıydık. Bir önceki set söküldüğü için tekrar kurmak zorundaydık,” diyor McMillan. Harry, Ron ve Hermonie’nin kalacağı oda için McMillan aklındakileri belirlemişti bile.

GÖZ ATIN  Lily, Petunia ve Çiçeklerin Dili

grimmauld-meydani-harry-ron-hermione

“Çok sıkışık kanepeler yapmak istemedim. Daha gösterişli, tarz sahibi, yüksek sırtlıkları olan bir şeyler düşünüyordum ve onları kiralık olarak buldum. Tam istediğim gibi yüksek sırtlıklı ve çok kötü malzemeden yapılmışlardı.”

Kanepelerin sahibine onları satıp satmak istemeyeceğini sorduğunda aldığı cevap onu şaşırtmıştı.

“Almak isterseniz çok mutlu olurum çünkü kimse onları kiralamak istemiyor.”

Kanepeler biraz Uzak Doğu tarzını anımsatır şekilde siyah ve altın tonlarda tekrar kaplandılar. David Yates oda için büyük bir piyano istemişti. “İki ucunda da şömine bulunan, hem müzik odası hem de oturma odası olarak kullanılan ve şimdiye kadar dizayn edilen en büyük kitaplığın yer aldığı bir oda kurmak istedik,” diyor McMillan.

Sizce Grimmauld Meydanı 12 Numara sinemaya olması gerektiği gibi mi aktarıldı? Görüşlerinizi bizlerle paylaşmayı unutmayın!

⁠⁠⁠Evapsie!
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  

Bir Yorum Ekle

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir